2P - Pytania i Porządek

Jak wygląda u Ciebie czas nauki? Zapewne na samą myśl, ze trzeba usiąść przy biurku i powtórzyć materiał, czujesz się zmęczony. Dlaczego tak jest? Zapewne dlatego, że masz zbyt niską motywacje i koncentrację… Jak to zmienić?

W wielu książkach, które mają spowodować u czytelnika, chęć poprawy swojego życia i podjecie pewnych działań, bardzo często przytacza się rolę UPORZĄDKOWANEGO biurka.

Jeżeli chcesz, aby nauka stała się przyjemniejsza, zrzuć wszystkie rzeczy z blatu, na którym pracujesz. Idę o zakład, że w tym momencie masz na nim kilka niepotrzebnych kartek, dokumentów, zeszytów czy książek, których miejsce jest na przyporządkowanych im półkach. Dlaczego więc zalegają na biurku powodując, że nie możesz się skoncentrować? Chyba nie chcesz powiedzieć, że zabrakło ci 5 sekund na odłożenie książki… . Posprzątane miejsce pracy jest podstawą do jakichkolwiek działań! Nieważne czy chcesz się uczyć czy pisać wiersz. O wiele łatwiej przyjdzie Ci się skupić, jeżeli wokół Ciebie będzie porządek!

Kolejną ważną rzeczą, która pomaga w zdobyciu koncentracji jednocześnie dając chęć do nauki jest zadanie sobie pytania – po co się uczę? Przecież nie uczę się dla oceny w dzienniku, lecz dla siebie! Uczę się, by dostać się na studia, by zrealizować swoje inne marzenia. Do nauki powinniśmy przystępować ze świadomością, dlaczego się uczymy i jakie dzięki niej zdobędziemy korzyści.

Rozpoczynając naukę postaw sobie pytania dotyczące przerabianego materiału. Przykładowe pytania do tematu o nazwie „Opłaty tranzytowe – źródło dochodu Dżibuti” mogą brzmieć: „Gdzie leży Dżibuti?”, „Co to są opłaty tranzytowe?”, „Jakie wyróżniamy źródła dochodu państwa?”, „Co powinienem wiedzieć na ten temat?”.

Zadając sobie pytania, wyznaczamy cel, do którego będziemy dążyć w trakcie przerabiania materiału. Pytania sprawdzają także naszą dotychczasową wiedzę, gdyż powinniśmy już zapewne wiedzieć co to są opłaty tranzytowe i jakie wyróżniamy źródła dochodu państwa.

Myślę, że te drobne wskazówki pomogą Wam w bardziej EFEKTYWNEJ nauce, którą popularnie nazywamy „szybka nauka”.