Muzyka


W trakcie nauki słuchaj odpowiednio dobranej muzyki. Muzyka wpływa stymulująco na mózg. Pomaga w synchronizacji półkul mózgowych. Muzyka z regularnym rytmem pobudza lewą półkulę, ze zmiennym – prawą. Fragmenty o bardzo wysokiej częstotliwości zapewniają umysłowi i ciału szybką regenerację.


Oto propozycje konkretnych utworów sprzyjających pracy mózgu.

MUZYKA DO NAUKI (koncert „aktywny”)
Tomas Albinioni: Adagio z Koncertu op.9 nr 2;

Georg Telemann: Largo z Podwójnej fantazji G-dur na harfę;

Antonio Vivaldi: Largo z Koncertu d-moll na altówkę RXII nr 38;
Largo z Koncertu C-dur na mandolinę;
Koncert D-dur na lutnię F XII nr 15;

Piotr Czajkowski: Koncert fortepianowy b-moll;

Georg Haendel: Largo z Koncertu g-moll na wiolonczelę i smyczki;
Sześć fantazji na harfę;

Arcangello Corelli: Sarabanda z koncertu D-dur nr 7;
Koncert a-moll nr 9, preludium;

Jan Sebastian Bach: Largo z Koncertu F-dur na harfę;
Largo z koncertu G-dur na flet i smyczki;
Koncert brandenburski nr 5, cz. II;

Ludwik Van Beethoven: Koncert skrzypcowy D-dur, op. 61;

Johan Georg Pachelbel: Koncert D-dur, andante;
Sinfonia B-dur, andante.


MUZYKA DO RELAKSU (koncert „pasywny”)
Arcangelo Corelli: Concerti Grossi, op.4, nr 10,11,12;
Concerti Grossi, op.6, nr 2,5,8,9;

Sergiusz Prokofiew: I koncert fortepianowy;

Piotr Czajkowski: Nokturn d-moll op.19 nr 4;

Ludwik Van Beethoven: Romans na skrzypce i orkiestrę F-dur;
Koncert fortepianowy Es-dur, cz.2;

Wolfgang Amadeusz Mozart: Adagio z Koncertu klarnetowego A-dur KV 622;
Koncert fortepianowy nr 21 C-dur, adagio;

Jan Sebastian Bach: Trio d-moll;
Fantazja c-moll;
Fantazja na organy G-dur;

Jules Massenet: Medytacja na orkiestrę z opery Thais;

Antonio Vivaldi: Pięć koncertów na flet i orkiestrę kameralną;

Chrstoph Gluck: Taniec błogosławionych duchów.

Na podstawie obu powyższych list nagraj dwa zestawy muzyki. Jednego słuchaj w trakcie nauki, drugiego w czasie relaksu po nauce.





Jest to fragment publikacji Andrzeja Bubrowieckiego: Techniki pamięciowe dla każdego